Balanç de les mesures urgents per Gràcia presentades

Tot just fa 6 mesos que des de l'assemblea de la CUP vam presentar un seguit de propostes de mesures urgents a desenvolupar als barris de Gràcia donada la nova correlació de forces que es donava a l'Ajuntament de Gràcia. Vam proposar un termini de 6-9 mesos per desenvolupar-ho i arribats en aquest punt volem fer balanç de com s'està desenvolupant.

Cal dir que en les reunions realitzades amb BEC i ERC si ve hi havia sintonia no es va arribar en un acord ferm en relació a aquestes.

a) Model de barri:

Allotjaments turístics: podríem dir que en aquest punt la situació no és la desitjable: no s'ha realitzat un cens públic i accessible d'allotjaments turístics. Si bé la moratòria hotelera de ciutat ha estat un pas important, pel què fa a les llicències d'allotjaments prèviament concedides com la Henkel o pl. del Sol i que van escapar de la moratòria hotelera de ciutat, continuen el seu procediment. Percebem l'actitud del govern com a l'expectativa més que encarant realment la situació. A més algunes declaracions semblen apuntar en que no es vol incloure en el pla d'usos la limitació hotelera, fet que entenem com molt perillós i ens deixa subjectes al què pugui passar a nivell de BCN. No només això, sinó que el Distircte va aprovar un nou centre turístic a Casa Vicens que pot contribuir al monocultiu.

Pla urbanístic Vallcarca: les actes de la taula de treball segueixen sense ser públiques; si bé el govern ha declarat en diferents ocasions la voluntat d'aturar els enderrocs, a principis de mandat vam tenir el desafortunat enderroc de la casa dels Arabescos a carrer Gomis. L'equip de govern es va comprometre al ple de Gràcia a no renunciar a la reformulació del MPGM fet que valorem positivament i que ara cal estar amatents per què es compleixi.

Centres escolars: la planificació escolar que ha d'entrar en el PAD/PAM sembla que estarà subjecte en el mateix procés d'aquest que tindrà lloc en els pròxims mesos. Desitjàvem que hagués estat un tema a encarar des del setembre mateix per evitar trobar-nos al curs 2016-17 amb situacions problemàtiques.

b) Pa, sostre i treball:

En aquest punt des de la CUP vam proposar un grup de treball per a l'elaboració d'un pla de xoc al districte. Aquest grup es va aprovar en el ple d'octubre i ja està treballant. Esperem començar a veure'n els resultats en els propers mesos.

c) Democràcia radical:

Per una banda l'equip de govern s'ha compromès al ple de Gràcia a potenciar uns pressupostos participatius per 2017, tot i que ens hagués agradat que fos el 2016 com plantejàvem en aquestes mesures urgents. Mai és tard. Així mateix, si bé a l'octubre no ho va fer, al desembre ja s'ha separat el ple de l'audiència pública i per tant, s'avança cap a una millor participació veïnal.

Per l'alta banda, s'han fet pocs avenços en el debat sobre el Reglament Orgànic Municipal (que sembla que es té la intenció d'evitar modificar-lo) essencial per descentralitzar la ciutat i aconseguir un empoderament veïnal real, si bé és cert que es tracta d'un procés complex de mitjà termini. Si que hi ha hagut petits avenços en la reformulació dels Consells de Barri tot i que no se n'han vist clarament els resultats en les primeres sessions d'aquests, encara que l'equip de govern mostra la voluntat política.

d) Alliberament nacional:

El ple del districte del desembre, es va posicionar per primera vegada a favor de la independència del poble català, i a més vinculant-ho a un canvi social necessàri. Entenem que és un pas important per continuar treballant en aquesta direcció.

Pasada aquesta fase d'impuls de les mesures urgents, des de la CUP ens posem com a objectiu el pla de xoc i el PAD/PAM que tindran lloc durant els propers mesos.

"Des de la CUP ens posem com a objectiu el pla de xoc i el PAD/PAM que tindran lloc durant els propers mesos"