Propostes de cara al PAD de Gràcia

Volem oferir algunes propostes que no es recullen al PAD actual que considerem hauria de contenir

El procés participatiu del PAM-PAD (Pla d'Actuació Municipal-Districte) ha començat. Un procés participatiu que es vehicularà a través de consells i plataformes web, però que malauradament un cop més seran les negociacions de passadissos entre partits els que l'acabaran decidint. L'alternativa ha de ser un procés vinculat al Programa d'Inversions en forma de pressupostos participatius. En qualsevol cas, des de l'assemblea de la CUP dels barris de Gràcia volem oferir algunes propostes que no es recullen al PAD actual que considerem hauria de contenir d'acord al programa amb pel qual ens vam presentar.

Lluny de voler fer un recull exhausitu, recollim només algunes propostes dividides per barris, deixant de banda aquelles que de forma més o menys ambigua ja es recullen en el PAD inicial. Tampoc incloem propostes que estan més vinculades a ciutat, sinó que prioritzem aquelles més arrelades a les problemàtiques dels barris. Us animem a fer-vos-les vostres!

Propostes del conjunt del Districte:

• Desenvolupar les mesures necessàries per a controlar l’augment del preu del lloguer i evitar la gentrificació (l’expulsió del veïnat per no poder pagar el nivell de vida imposat)
  • Reforçar Ràdio Gràcia com a emissora pública de referència al districte i el seu caràcter comunitari.
  • Aturar els futurs allotjaments turístics programats al districte.

Propostes pel barri d'El Coll:

• Implementar la recollida selectiva porta a porta com a experiència pilot en una zona a delimitar i poder-ho extendre posteriorment a altres zones. Permet guanyar així espai utilitzable i augment de la proporció de residus reciclats.
  • Potenciar una correcta il·luminació i urbanització dels carrers del barri en el marc d'un urbanisme feminista, posant èmfasi a l’Avinguda Mare de Déu del Coll, degut a l’orografia especifica del barri.
  • Promoció d’habitatge de protecció oficial per donar resposta a les veïnes en situació d’exclusió residencial en assentaments.

Propostes pel barri de Camp d'en Grassot - Gràcia Nova:

• Adquisició de l’edifici de l’antiga fàbrica de la Henkel (prèvia aturada de l’hotel) per a fer-hi un equipament per al barri (post procés participatiu).
  • Construcció d’un centre de dia per a la gent gran.
  • Definir el pla per substituir la Casa Cuartel de la Guàrdia Civil de Travessera per equipaments. Per un barri sense cossos armats.

Propostes pel barri de La Salut:

• Reobertura de l’ús restrictiu del Park Güell i potenciació dels usos veïnals en front del monocultiu turístic, a partir de la creació d’una gestora veïnal entre d’altres accions. El PAD inicial només proposa l’estudi d’alternatives al tancament, no volem dilacions.
  • Plantejar els jardins i el Santuari de Sant Josep de la Muntanya com a espai obert.
  • Reaprofitar l’espai ocupat per l’Hospital de l’Esperança per a la creació d’un nou equpament municipal per al barri, un cop el CUAP passi a Larrard.

Propostes pel barri de Vallcarca - Els Penitents:

• Mantenir el recorregut de la línia 22.
  • Modificació del MPGM que afecta al centre històric del barri sota les premisses de respectar la tipologia de cases i la protecció del patrimoni, i a partir d’un procés participatiu vinculant. De mentre, evitar cap enderroc si no hi ha un projecte posterior imminent, i obrir un espai electrònic on s’hi inclogui tota la informació de la Taula de Treball. La proposta inclosa al PAD és massa vaga i indefinida.
  • Plantejar els jardins del Refugi d’Obreres com a espai públic.

Propostes per la Vila de Gràcia:

• Pla sobre l’ús públic de les places que enforteixi i faciliti el seu ús veïnal enfront del seu ús comercial.
  • Promoure les mesures necessàries, juntament amb els carrers guarnits i veïns, per reduir la massificació de les Festes Majors de la Vila i recuperar-ne el caràcter popular.
  • Recuperació de la gestió de l’espai municipal del carrer Perill on actualment s’hi troba el gimnàs UBAE.

"L'alternativa ha de ser un procés vinculat al Programa d'Inversions en forma de pressupostos participatius"