Pròxims passos en la candidatura de ruptura per Gràcia

Divendres 6 a la Torna va tenir lloc l'Assemblea Oberta de la candidatura de ruptura sorgida de les Trobades Populars Municipalistes (www.trobadabcn.cat) pels barris de Gràcia. Més de 50 persones van participar-hi, superant totes les expectatives, moltes d'elles persones vinculades a diferents moviments socials i col·lectius d'arreu del districte.

Després de presentar els principis de la candidatura soriguda de les Trobades, que tracten de compaginar la lluita institucional i el contrapoder, es va definir un calendari per la construcció de la candidatura a Gràcia. Entre els passos més rellevants cal destacar la votació dels candidats i candidates a regidora de Barcelona i consellera de Gràcia els dies 17 i 18 de Febrer, i una Jornada Municipalista de Gràcia a finals de Març en la que es ratificarà el treball fet fins aleshores i es seguirà construint la candidatura.

I és que aquest és un dels aspectes clau d'aquesta ja que parteix d'un plantejament obert en el qual tothom hi pot participar i contribuir-hi, lluny de les reunions entre partits o sectors i els intercanvis de cromos.

A continuació es va realitzar una pluja de noms de persones que es consideraven adequades per posar la veu del projecte municipalista a les institucions, i en la qual tothom hi va poder intervenir. La llista d'aquests noms serà publicada en una setmana i es sotmetràn a votació els dies 17 i 18 de Febrer, i tota persona resident al districte ho podrà fer.

Per últim es va discutir un document base sobre les línies de ruptura més rellevants a nivell econòmic, democràtic i nacional i on van aparèixer les problemàtiques centrals que patim als barris de Gràcia.

Aquest dilluns a les 11h a plaça Catalunya es presentarà en un acte el nom de la candidatura de Barcelona, el qual es va escollir en un procés de votació obert participant més de 1.400 persones.