Sobre la possible compra de la pau social en el cas del Banc Expropiat

El priopietari demanaria més de mig milió d'euros per la venda del local.

Avui s'han fet publiques informacions sobre les converses que l'Ajuntament ha mantingut amb el propietari de l'antiga oficina bancària, propietari d'una trama d'empreses per la compravenda i el lucre a nivell immobiliari.

El propietari hauria adquirit el local on actualment hi ha el Banc Expropiat, juntament amb 5 locals comercials més a la Vila a una entitat bancària intervinguda amb 13.000M€ públics i a un preu irrisori.

Segons les informacions donades per l'ajuntament, el priopietari demanaria més de mig milió d'euros per la venda del local. Un preu inclús per sobre del de mercat, que li repercutiria un evident benefici simplement amb la compravenda de l'immoble, sense tenir en compte a més els 70.000€ que va percebre arran del lloguer firmat per l'equip de Maite Fandos (CiU). Això té un nom: especulació.

Celebrem que l'ajuntament hagi desestimat adquirir l'immoble o organitzar una recol·lecta veïnal per aquest preu. Per nosaltres el conflicte capital-veïnat que ha desencadenat els fets de la setmana passada no es pot solucionar comprant la pau social amb diners públics o privats en benefici del primer. Ni per preu de mercat ni per cap. Ni un euro més a l'especulador. Hem de dir prou al sistema que beneficia, protegeix i empara legalment l'especulació amb el sól.

Per això, i com hem defensat sempre, la solució difícilment pot venir de les institucions. El desllorigador ha de venir des del carrer, si cal acompanyat i potenciat per les institucions posades al servei dels interessos populars. Mobilització i lluita veïnal dient prou a l'especulació, posant debats fonamentals sobre la taula i deixant clar als voltors immobiliàris: amb la Vila de Gràcia no s'especula! L'única solució és que guanyi el veïnat, no el capital.

Més informació: http://gracia.cup.cat/noticia/lassemblea-de-la-cup-gracia-davant-el-desallotjament-del-banc-expropiat

"Cal deixar clar als voltors immobiliàris: amb la Vila de Gràcia no s'especula!"