Un PAD (i pressupostos) per Capgirar Gràcia

Quines són les mesures que considerarem prioritàries i indispensables a l’hora d'encarar el Pla d’Actuació del Districte i els pressupostos de Barcelona?

Des de la Candidatura d’Unitat Popular a Gràcia, volem seguir estenent la mà per Capgirar Gràcia i definir, d’entre totes aquelles mesures del programa i les que hem incorporat a través de la participació en les lluites de carrer, quines són les que considerarem prioritàries i indispensables a l’hora d'encarar el Pla d’Actuació del Districte i els pressupostos amb la resta de grups municipals des d'una òptica gracienca.

Per això volem fer públiques les nostres mesures prioritàries:

Habitatge

• Desenvolupar les mesures necessàries per a controlar l’augment del preu del lloguer i evitar la gentrificació (l’expulsió del veïnat per no poder pagar el nivell de vida imposat)
  • Aturem els nous allotjaments turístics, hotels, hostals, residències i pisos turístics.
  • Executar les inversions necessàries per aturar la destrucció urbanística del barri de Vallcarca i reallotgem els veïns que viuen en assentaments al barri del Coll.

Serveis Públics

• Impulsem un Pla de Xoc contra la Pobresa que inclogui mesures contra la pobresa energètica, alimentària, problemes d’habitatge, i l’exclusió i la precarietat laborals.
  • Desencallem el nou IES Vallcarca.
  • Aconseguim un Centre de Dia íntegrament públic per al Camp d’en Grassot.
  • Reformulem el Mercat de l’Abaceria sense supermercat ni aparcament soterrat i afavorint l’economia de proximitat.

Equipaments, Urbanisme i Espai Públic

• Reobertura de l’ús restrictiu del Park Güell i potenciació dels usos veïnals en front del monocultiu turístic, a partir de la creació d’una gestora veïnal entre d’altres accions.
  • Adquirim l’edifici de l’antiga fàbrica de la Henkel per a fer-hi equipaments i habitatges públics.

Aquestes són les mesures que necessiten ser dotades de manera prioritària en els propers pressupostos, aquests són uns mínims raonables per començar a Capgirar Gràcia. A més recuperem altres propostes que creiem que millorarien els barris del districte:

Altres propostes pel conjunt del Districte:

• Reforçar Ràdio Gràcia com a emissora pública de referència al districte i el seu caràcter comunitari.
  • Estenguem l’experiència dels camins escolars a nous centres.

Altres propostes pel barri d'El Coll:

• Implementar la recollida selectiva porta a porta com a experiència pilot en una zona a delimitar i poder-ho extendre posteriorment a altres zones. Permet guanyar així espai utilitzable i augment de la proporció de residus reciclats.
  • Potenciar una correcta il·luminació i urbanització dels carrers del barri en el marc d'un urbanisme feminista, posant èmfasi a l’Avinguda Mare de Déu del Coll, degut a l’orografia especifica del barri.

Altres propostes pel barri de Camp d'en Grassot - Gràcia Nova:

• Definir el pla per substituir la Casa Cuartel de la Guàrdia Civil de Travessera per equipaments. Per un barri sense cossos armats.

Altres propostes pel barri de La Salut:

• Plantejar els jardins i el Santuari de Sant Josep de la Muntanya com a espai obert.
  • Reaprofitar l’espai ocupat per l’Hospital de l’Esperança per a la creació d’un nou equipament municipal per al barri, un cop el CUAP passi a Larrard.

Altres propostes pel barri de Vallcarca - Els Penitents:

• Mantenir el recorregut de la línia 22.
  • Plantejar els jardins del Refugi d’Obreres com a espai públic.

Altres propostes per la Vila de Gràcia:

• Pla sobre l’ús públic de les places que enforteixi i faciliti el seu ús veïnal enfront del seu ús comercial.
  • Promoure les mesures necessàries, juntament amb els carrers guarnits i veïns, per reduir la massificació de les Festes Majors de la Vila i recuperar-ne el caràcter popular.
  • Recuperem la gestió totalment pública de l’equipament municipal ocupat per l’UBAE del carrer Perill.
  • Reverdim l’espai públic, especialment al barri de la Vila i les seves places dures.

S'han acabat les sessions de debat exprès pel PAD. Què hi trobem a faltar? Què cal prioritizar per Capgirar Gràcia?