On va la nostra Sanitat? Defensem l’Esperança per Gràcia!

Des de la CUP donem suport a la concentració de dimarts 19 d’abril a les 19h a l’Hospital de l’Esperança, convocada pels treballadors del centre i l’Assemblea pels Drets Socials de Gràcia.

On va la nostra sanitat?

Retallades, por, foscor, incertesa, més retallades… Tot això és el que estem rebent del nou “govern dels millors”. Portem dos mesos sentint rumors i especulacions sobre com s’aplicaran aquestes retallades a la Sanitat i per part de qui les ha de dur a terme només rebem silenci com a resposta.

Els professionals ens assabentem de les mesures a prendre pels diaris i notícies, des de les diferents direccions dels hospitals ens donen gat per llebre i això no fa més que contribuir a l’ambient de crispació i tensió que es palpa als nostres centres sanitaris.

Des de fa setmanes corren rumors sobre el tancament d’alguns dels serveis de l’Hospital de l’Esperança, però en què ha quedat tot plegat? Perfilant les informacions hem pogut saber que el que va començar com una proposta del tancament del servei d’urgències a la nit, ha acabat en un possible tancament definitiu, el que deixaria als barris de la Salut, Can Baró i Vila de Gràcia sense un servei d’urgències públic i proper.També s’ha conegut l’amenaça de tancament de quiròfans a la tarda, cosa que afectarà de manera inevitable les llistes d’espera i, el que és pitjor, a un agreujament de les patologies en els pacients que s’havien d’intervenir; acomiadament de la plantilla de suplents, cosa que provocarà que els treballadors fixos hagin de renunciar a dies lliures i hagin d’adaptar-se a que les vacances els siguin assignades pel centre, ja que no hi haurà personal per cobrir les vacants, i que, irremeiablement, augmentarà la càrrega de treball pel personal i afectarà a l’atenció rebuda pels usuaris; reducció de proves diagnòstiques, tancament de plantes d’hospitalització, cosa que provocarà estades més llargues a urgències per falta de llits, … sense oblidar, per suposat, tots aquells professionals, d’alta qualitat i valorats arreu d’Europa, que es quedaran sense feina en pocs mesos. Això és el que sabem ara per ara, però a saber en què quedarà tot això finalment!

Estem disposats a acceptar tots aquests greuges? Estem disposats a acceptar que el nou conseller Boi Ruiz ens prengui per estúpids assegurant que les retallades no afectaran a la qualitat assistencial? Estem disposats a perdre un dels millors sistemes sanitaris del món, que ha costat, i costa, molts esforços i treballs mantenir?

El que hem de tenir molt clar és que amb tots els rumors i especulacions que portem setmanes sentint, l’únic que es pretén és crispar els ànims dels professionals i acabar dividint-nos, afavorint la por a la pèrdua de la feina per que cadascú miri per conservar el seu lloc de treball, però no hem de deixar que això passi! L’única manera de guanyar aquesta batalla és que tots, professionals i usuaris, ens mantinguem units contra els atacs que estem rebent per part d’un govern afavoridor de la privatització.

Les primeres concentracions han estat tot un èxit; veïns i veïnes han pres consciència de la situació i no permetran que un equipament del barri sigui esquarterat. Per això us convidem a tots i totes a venir a les concentracions que es convocaran properament en contra de les retallades a l’Hospital de l’Esperança i per tota la ciutat.

Entre tots ho aconseguirem! Per una Sanitat pública i de qualitat!

CUP-Alternativa per Barcelona, nucli de Gràcia.