Notícies de Gràcia

Aquest divendres a la Barraqueta parlarem dels Naxalites, la guerrilla maoista que des dels anys setanta està combatent l'estat indi per recuperar les terres de mans de les grans corporacions. Amb Alberto Cruz, autor de "La violència política a la India". No hi falteu!

Recordem que just en aquest moment hi ha una acció al carrer, des de l’Oficina d’Habitatge Popular de Gràcia, per ajudar la Francina, una veïna que expulsen fruit del mercat immobiliari desbocat de Gràcia.

Mesures de govern i decisió:

Iniciem una iniciativa de rendició de comptes sobre la nostra feina al #PleGràcia. Què hem fet sobre #EspaiPúblic?

En el mateix moment de l’inici del plenari, una concentració ha tingut lloc a la plaça de la Vila de Gràcia per la reivindicació d’un centre de dia per la gent gran, de titularitat pública. Aquest servei essencial permet socialitzar les tasques de cures que les dones assumeixen sense reconeixement laboral ni social. Ha de ser un pas més cap a l’erradicació de la doble jornada laboral de les dones, relegades sovint a l’espai privat; especialment amb persones a càrrec, en un barri on el 20% de la població té més de 80 anys.

Aquest dijous, mobilitzem-nos a la Vaga General Feminista.

Totes les respostes les podeu trobar aquí: https://vagafeminista.cat/

Al districte s'han creat 2 comitès de vaga. Seguiex les seves convocatòries a:
- Vila de Gràcia i Camp d'en Grassot: https://twitter.com/VF_gracia
- Vallcarca, El Coll i La Salut: https://twitter.com/Vkk8m

Esdeveniment: https://www.facebook.com/events/174331909830406/

L’últim ple del 2017 es troba en plena campanya de les eleccions il·legítimes i imposades pel cop d’estat de PP, C’s i PSC. Per aquesta raó té un format reduït i no es presenten propostes des de l’oposició ni mesures de govern per acord de la majoria del ple, excepte PP i C’s.

El passat 7 de novembre, més de 3 estius després de que BEC obtingués l’alcaldia de Barcelona, s’ha presentat el Pla Estratègic del Park Güell. Les dades de l’Ajuntament confirmen que la massificació s’ha traslladat de la zona regulada a la resta de zones del parc, tal com ja avisàvem des de fa anys, i es parla de més de 9M de visitants anuals. Des de la CUP Gràcia volem fer les següents consideracions al respecte:

Encarem el primer ple després de l’estiu. Un estiu marcat per uns atemptats a Barcelona i Cambrils. Uns atemptats repugnables. Les seves guerres, els nostres morts. Un estiu també marcat pel camí cap al Referèndum del 1-O, en el què el veïnat de Gràcia es va volcar, obrint col·legis, defensant les urnes i organitzant una resposta popular contra la repressió. Passat l’1-O tots sabem com s’ha desfermat la repressió de l’estat espanyol, del règim del 78. Un règim que nega els drets democràtics i el dret a l’autodeterminació dels pobles.

Pàgines