Notícies de Gràcia

retallades que hi ha al pressupost de 2018 per Barcelona. Concretament es demana que el govern informi acuradament d’aquets i de les afectacions que tenen en els serveis i inversions als barris del districte. En un govern que es va presentar com a “parets de vidre”, resulta que ha de ser l’oposició que demani una explicació sobre aquestes afectacions. Amagar-ho darrera la porta no és la solució, i cal donar la cara i explicar-ho al veïnat.

Des del començament de la legislatura la transparència en el nostre dia a dia ha estat una de les nostres prioritats.

Per això hem publicat la nostra agenda diaria, el sou de les nostres conselleres, les hores dedicades a diferents activitats, documents rellevants, etc.

Ho podeu consultar aquí: http://gracia.cup.cat/lluita-institucional

El delgat del govern barceloní presenta el pla del Park Güell. Un pla que no toca d’arrel el problema turístic sinó que es basa en “com conviure amb ell”. És cert que difícilment es pot encarar el problema només des del parc, però aquest pla parteix de la proposta de tancament impulsada per CiU. Un tancament que ni ha solucionat la massificació (com deien) ni ha garantit els usos veïnals del parc. Seguim exactament amb els mateixos nombres. 9M de visitants anuals.

Dimecres 4 de Juliol parlarem sobre la gestió pública dels serveis municipals amb:

- Maria Rovira: regidora CUP Capgirem Barcelona
- Marta Torruella: associaió cuidadores familiars
- Fina Salazar: Plataforma SAD - Xarxa de cures
- Marga Olalla: CGT serveis socials de l'Ajuntament.

Esdeveniment: https://www.facebook.com/events/1431042350375548/

✔Centre de Dia per a la gent gran

✔Gestió públcia dels nostres CAPs

✔Potenciar i consolidar la nostra ràdio pública

Aquest divendres a la Barraqueta parlarem dels Naxalites, la guerrilla maoista que des dels anys setanta està combatent l'estat indi per recuperar les terres de mans de les grans corporacions. Amb Alberto Cruz, autor de "La violència política a la India". No hi falteu!

Recordem que just en aquest moment hi ha una acció al carrer, des de l’Oficina d’Habitatge Popular de Gràcia, per ajudar la Francina, una veïna que expulsen fruit del mercat immobiliari desbocat de Gràcia.

Mesures de govern i decisió:

Iniciem una iniciativa de rendició de comptes sobre la nostra feina al #PleGràcia. Què hem fet sobre #EspaiPúblic?

En el mateix moment de l’inici del plenari, una concentració ha tingut lloc a la plaça de la Vila de Gràcia per la reivindicació d’un centre de dia per la gent gran, de titularitat pública. Aquest servei essencial permet socialitzar les tasques de cures que les dones assumeixen sense reconeixement laboral ni social. Ha de ser un pas més cap a l’erradicació de la doble jornada laboral de les dones, relegades sovint a l’espai privat; especialment amb persones a càrrec, en un barri on el 20% de la població té més de 80 anys.

Pàgines