Notícies de Gràcia

Quina és la teva edat?

Paula Serrano: Sóc de la generació anomenada Olímpica, enguany en faig 27 anys.
Dani Vàzquez: 33 anys.

A quin barri vius?

PS: Vaig néixer a Palma (Mallorca), fa 10 anys que visc al Principat: vaig viure 2 anys prop de Manresa, 2 anys a Sants, 2 anys a Lesseps, actualment i des de fa 4 anys visc prop d'Alfons X.
DV: Actualment al Camp d'En Grassot des de fa 3 anys i mig.

Què és el què més t'agrada de Gràcia?

El delgat del govern barceloní presenta la feina feta pel govern durant la legislatura. Més enllà de canvis de nomenclàtor, es podria definir com una política de mínims que no s’atreveix a anar al fons de les coses i que només amb l’oposició de la CUP o de moviments socials s’ha aconseguit empènyer els límits de les propostes (per exemple: pla usos, PEUAT, etc..). L’habitatge i el turisme segueixen sent uns dels principals problemes del veïnat del districte i les dades mostren que en aquests casos s’ha avançat poc o gens.

El delgat del govern barceloní presenta la feina feta aquests mesos. Ens alegrem que a les Festes Majors de la Vila de Gràcia s’hagin implementat de forma extensiva els protocols contra les agressions masclistes, una de les propostes que hem portant al plenari en altres ocasions.

Mesures de govern i decisió:

El delgat del govern barceloní presenta el pla del Park Güell. Un pla que no toca d’arrel el problema turístic sinó que es basa en “com conviure amb ell”. És cert que difícilment es pot encarar el problema només des del parc, però aquest pla parteix de la proposta de tancament impulsada per CiU. Un tancament que ni ha solucionat la massificació (com deien) ni ha garantit els usos veïnals del parc. Seguim exactament amb els mateixos nombres. 9M de visitants anuals.

Recordem que just en aquest moment hi ha una acció al carrer, des de l’Oficina d’Habitatge Popular de Gràcia, per ajudar la Francina, una veïna que expulsen fruit del mercat immobiliari desbocat de Gràcia.

Mesures de govern i decisió:

L’últim ple del 2017 es troba en plena campanya de les eleccions il·legítimes i imposades pel cop d’estat de PP, C’s i PSC. Per aquesta raó té un format reduït i no es presenten propostes des de l’oposició ni mesures de govern per acord de la majoria del ple, excepte PP i C’s.

El passat 7 de novembre, més de 3 estius després de que BEC obtingués l’alcaldia de Barcelona, s’ha presentat el Pla Estratègic del Park Güell. Les dades de l’Ajuntament confirmen que la massificació s’ha traslladat de la zona regulada a la resta de zones del parc, tal com ja avisàvem des de fa anys, i es parla de més de 9M de visitants anuals. Des de la CUP Gràcia volem fer les següents consideracions al respecte:

En la part de l'informe del delegat del govern barceloní, Eloi Badia, es va anunciar l’avenç en la nova escola i l’institut públic del districte. No deixa de ser curiós que quan aquests projectes s’allunyaven la culpa era dels pressupostos de la Generalitat, ara que s’apropen l’Ajuntament no perd un segon en penjar-se la medalla.

El consell s'inicià amb un minut de silenci contra els feminicidis ocorreguts els dies anteriors. ENS VOLEM VIVES!

Des de la Candidatura d’Unitat Popular a Gràcia, volem seguir estenent la mà per Capgirar Gràcia i definir, d’entre totes aquelles mesures del programa i les que hem incorporat a través de la participació en les lluites de carrer, quines són les que considerarem prioritàries i indispensables a l’hora d'encarar el Pla d’Actuació del Districte i els pressupostos amb la resta de grups municipals des d'una òptica gracienca.

Per això volem fer públiques les nostres mesures prioritàries:

Habitatge

Pàgines