Organització i programa

CONSELLERES

Aquests són els nostres consellers pel districte de Gràcia. Per primera vegada el veïnat dels barris de Gràcia ha pogut escollir directament el i la consellera de districte d'una candidatura via primàries. Un fet que ha estat una reivindicació històrica del moviment veïnal barceloní i gracienc, ja que fins ara s'havien escollit a dit.

Quim Serra. Veí de Camp d'en Grassot. 1991. Estudiant. Ha participat a Gràcia on Vas? i cofundador de l'Assemblea de Joves de Camp d'en Grassot.

M. Antònia Arnau. Veïna de la Vila de Gràcia i membre de la Marea Pensionista de Gràcia. 1949. Membre de l'Assemblea Bolivariana de Barcelona i d'Ítaca, organització internacionalista.

OFICINA TÊCNICA DE DISTRICTE

L'assemblea de la candidatura a Gràcia va aprovar crear un òrgan de treball tècnic i polític de baix nivell per a portar el dia a dia de la lluita institucional entre assemblees i evitar que els debats burocràtics i tecnics acabin engollint la feina de la candidatura. Depèn de l'assemblea de la candidatura i en dóna comptes. Els membres de la Oficina Tècnica del Districte (OTD) inclou les conselleres i els portaveus que van ser proposats i escollits mitjançant votació al Juny de 2015. No tenen remuneració. Són les següents persones:

Quim Serra. Conseller.
Maria Antonia Arnau. Consellera.
Dani Torrents. Protaveu.
Mònica Ribas. Portaveu.
Ramón Ortiz. Portaveu.

PROGRAMA

La candidatura municipal CUP - Capgirem Barcelona ens definim com una alternativa rupturista amb els poders econòmics, socials i institucionals dominants, i per tant ens definim desobedients al sistema patriarcal - capitalista i en lluita per l'alliberament social, nacional i de gènere.

El resultat d’aquesta anàlisi ens porta a situar mesures de resistència immediates, però també a traçar camins transformadors per construir uns altres barris i una altra ciutat. Així, d'una banda hem de pal·liar la situació d'emergència social derivada de la crisi sistèmica i d'altra banda, hem de definir els objectius que ens apoderin com a subjectes de lluita per la transformació social.

El programa es diferencia en els següents punts genèrics: pobresa i exclusió social, Treball i model productiu, Serveis públics, Antirepressiu, Model de barris i espai públic, Habitatge i Democràcia Radical. També es recullen linies d'actuació concretes per a cada un dels 5 barris del districte. El trobareu en el següent enllaç:

Programa CUP-Capgirem Barcelona pels barris de Gràcia

PRINCIPIS D'ACCIÓ I ORGANITZACIÓ

Ens hem dotat d'unes eines de reflexió i treball per tal d'orientar l'activitat institucional de la candidatura, a fi que sigui una aposta útil per a les classes populars de Gràcia i posi limits als perills de la política institucional. Són dues:

Document Organitzatiu Base de Gràcia (no actualitzat a la ponència organitzativa de BCN i el pla d'acció gracienc)

Còdi ètic

Cartipàs gracienc