Perquè no estem presents a les taules dels Consells de Barri?

Oficina Tècnica de Districte - CUP Capgirem Gràcia

Al novembre comencen a celebrar-se els Consells de Barri del Districte de Gràcia. Fins ara, havíem participat als Consells de Barri com ho feien la resta d’entitats, associacions i veïns, prenent la veu i expressant les nostres inquietuds sobre l’entorn que ens és més proper. Aleshores, ja ens semblava estrany veure tots els consellers de les diferents forces polítiques al voltant de l’autoritat de torn, i ens preguntàvem com es podia discrepar (o no) amb el govern i alhora seure al seu costat en silenci només per una mica de visibilitat pública.

Ara que som dins les institucions, seguim pensant que no té cap mena de sentit seure en una mesa que s’aixeca per sobre dels veïns des de la qual s’evidencia qui té el poder de decisió i qui simplement fa peticions i preguntes en una audiència pública.

Hem de restar al costat del govern sense paraula només per què se'ns vegi la cara? No. No seurem a la mesa perquè no en compartim ni el fons ni la forma. Hi serem, però no pas a la “zona presidencial”. La nostra cara la volem ensenyar en el treball dia a dia als barris.

Entenem que el Consell de Barri és un espai per al protagonisme del veïnat, per tant, ara que des de dins de la institució, tenim altres canals de comunicació amb el govern, no prendrem la paraula, que pertany als veïns dels barris. Serem als Consells de Barri amatents, pendents d’entendre i compartir els neguits i objectius de les classes populars gracienques. Per altres partits, el seu únic interès és que se'ls vegi la cara.