“Barcelona, creem una ciutat habitable”

Aquest passat dijous 10 de febrer es va fer un acte amb el lema “BARCELONA, creem una ciutat habitable a Gràcia, organitzat per la CUP, en el marc del punt de trobada de drets i llibertats.

Recentment es recollia la notícia que l’any 2010 s’ha convertit en l’any rècord de denúncies emparades en l’ordenança municipal de civisme de la ciutat de Barcelona, un total de 118.368 denúncies.

L’argumentari de l’ajuntament de la ciutat davant aquest fet és que l’augment de denúncies obeeix al fet que hi ha més policia de proximitat i més recursos per actuar més minuciosament. En aquests cinc anys que porta en vigor la normativa s’ha restaurat un model de policia de la ciutat basat en la criminalitzacio de grups socials exclosos i també dels comportaments dissident polític-culturals en relació amb els conflictes urbans. Les actuacions municipals surten recolzades en una filosofia que articula un model selectiu, discriminatori, repressiu parcial de la ciutat i de la seva ciutadania enlloc de bastir ponts de relació, comunicació i autoorganització veïnal que permetin una recuperació de places, carrers i equipaments com a espais de socialització col·lectiva .

Per a la CUP , en contraposició, el discurs sobre l’espai urbà s’ha de configurar prenent com a referència un model de ciutat inclusiva, solidària i participativa i en aquest sentit apostem per una recuperació de l’espai públic com a entorn de socialització.