Consell Ciutadà de Gràcia 16 de Juliol: falsacions i hipocresia amb el PAM

El passat dilluns 16 de juliol es va celebrar el Consell Ciutadà del districte de Gràcia on es va explicar el procés participatiu del PAM (Programa d’Actuació Municipal) i es va presentar el Projecte de PAD (Programa d’Actuació del Districte) de Gràcia.

El comissionat de participació ciutadana, el convergent Carles Agustí, va explicar que enguany el proces participatiu havia patit una retallada de pressupost, que havia provocat una menor difusió del proces entre la ciutadania, però que per contra, havia participat la mateixa quantitat de gent que l’última ocasió. Davant d’aquesta situació, des de la CUP vam preguntar al responsable del procés, amb quins criteris s’havien obtingut les dades de participació, el comissionat, va explicar que s’havien contat com a participants tots els assistents als Plens dels Districtes o Consells de Barris, haguessin o no intervingut, i sense tenir en compte que una mateixa persona pot assistir a les diferents sessions convocades, des de la CUP denunciem aquesta manipulació dirigida a inflar les dades de participants en el procés. Quan el comissionat de participació, Carles Agustí, afirmava al principi de la present legislatura que el consistori tenia “la voluntat de convertir la ciutat en referent internacional en participació”, no ens podíem imaginar que ho intentaria aconseguir, entre d’altres tripijocs, contant diverses vegades a un mateixa persona.

Pel que fa a la presentació del PAD, es un projecte que, sobre el paper, pot semblar que conté alguns punts positius pel Districte, però quan escoltes a la Regidora explicar que un dels pilars de la gestió del seu equip serà la transparència i només mitja hora desprès d’aquesta afirmació, des de la CUP de Gràcia, se li pregunta directament a la Maite Fandos, pel pressupost anual assignat al Parc Güell i ens respon textualment que “nu us ho vull donar”, tenim la confirmació que la regidora dirigeix el Districte amb autoritarisme i opacitat, com si fos el seu jardí de casa seva, i per tant, entenem que la resta de principis i actuacions recollides als PAD, no son mes que paraules que s’endurà el vent.