El nostre programa per a Gràcia

La CUP-Alternativa per Barcelona ha elaborat un programa pel barri de Gràcia que vol revertir la situació actual d’un model de barri on la vida es limita al consum, on tot és cada vegada més car i on cada vegada hi ha menys lloc per a la vida de la gent al marge del consum. La nostra candidatura d’esquerres i independentista fa diverses propostes a l’Ajuntament del districte perquè es converteixi en una institució que defensi els serveis públics de qualitat, l’estabilitat laboral, un habitatge digne i assequible per tothom i unes places i carrers per conviure-hi.

feu clic per ampliar

És per això que hem elaborat un programa polític que gira al voltant de quatre eixos principals: defensa dels serveis públics i de l’estabilitat laboral; dret a la ciutat i a habitar-la; educació, sanitat i serveis socials públics i de gestió pública; i la independència pels Països Catalans.

La propostes polítiques de la CUP-Alternativa per Barcelona s’adrecen al districte de Gràcia en dos sentits. D’una banda, hi ha propostes que són competència del districte, i per tant la CUP-Alternativa per Barcelona li proposa actuacions concretes. D’una altra banda, hi ha altres propostes que són competència de l’Ajuntament de la ciutat o de la Generalitat. En aquest segon cas, la nostra proposta és que el consistori del districte pressioni els organismes superiors per tal d’abordar les diverses qüestions de les que no té competència.

Les propostes polítiques de la CUP-Alternativa per Barcelona pel districte de Gràcia:

Serveis públics, universals i de qualitat:

• Municipalitzar la gestió dels serveis públics que estan en mans privades i que gestionen serveis que hi ha al districte, com el Bicing o el servei de neteja.
  • Que l’Ajuntament adopti un compromís amb l’estabilitat laboral dels treballadors del districte.
  • Que el casal La Fontana estigui gestionat per les entitats juvenils del barri, tal com reclama la Plataforma d’Entitats Juvenils de Gràcia.
  • Quan l’Ajuntament hagi de contractar una empresa externa, que s’elabori un plec de condicions que garanteixi unes condicions laborals dignes als treballadors, que es prioritzin les empreses arrelades al barri i que promoguin la inserció laboral de col·lectius com les persones amb discapacitat o ex-preses (però que aquesta inclusió no sigui una excusa per explotar aquestes persones).

Dret a la ciutat i a habitar-la:

• Els consells de barri del districte han de transformar-se i esdevenir vinculants a través de processos participatius que impliquin les entitats i els veïnat.
  • L’ajuntament ha de fomentar que els problemes veïnals o de convivència s’arreglin parlant i arribant a acords, enlloc de resoldre’ls sempre per la via de les multes o del telèfon de civisme, cosa que individualitza cada cop més a la ciutadania.
  • Destinar els solars desocupats del districte a equipaments d’ús i gestió col·lectiva.
  • Posada en circulació dels pisos buits que hi ha al districte. Creació d’un parc públic d’habitatge a nivell de ciutat a partir d’aquests pisos.
  • Cal canviar d’arrel el plantejament urbanístic actual mitjançant la municipalització del sòl.
  • Suport a les cases okupades.

Educació, sanitat i serveis socials públics i de gestió pública:

Les CUP-Alternativa per Barcelona recull i es fa seves les propostes que l’Assemblea de Drets Socials de Gràcia ha fet pel districte:

• Cal corregir el desequilibri que hi ha al districte entre oferta pública i oferta educativa privada (concertada o privada) i que actualment es decanta a favor de la segona.
  • Proposem la creació de les places d’escola bressol públiques necessàries perquè totes les nenes i nens de 0 a 3 anys del districte tinguin plaça a la xarxa pública. Actualment només hi ha 358 places d’escola bressol públiques per 3.200 nenes i nens.
  • Començar les obres del nou edifici pel CEIP Bailèn per tal que la instal·lació actual de l’escola en barracons s’allargui el mínim possible.
  • Posar fi a l’externalització dels serveis educatius del barri (per exemple, el Punt de Dinamització Infantil de la Sedeta) i als casals d’estiu i d’hivern, que són empreses privades que utilitzen els recursos i equipaments públics. Creació d’una plantilla municipal de monitors de lleure.
  • Creació d’un nou CAP. Va ser una promesa electoral de l’alcalde Jordi Hereu fa 4 anys i encara no s’hi ha començat a treballar.
  • Creació d’un Consell de Salut al districte que tingui poder decisori i no només consultiu, com és actualment.
  • Augmentar la dotació en serveis socials per donar cobertura a totes les persones que ho necessiten.

Independència, Països Catalans:

• Cal fer visibles Gràcia i Barcelona com a vila i ciutat dels Països Catalans.
  • L’ajuntament del districte ha de donar suport a la ciutadania que s’organitzi per avançar en el dret a l’autodeterminació.
  • Cal evitar que la cultura popular tant present al barri es folcloritzi o derivi cap a models consumistes.
  • Promoció de l’ús social i defensa de la llengua al carrer. Garantir una oferta pública i de qualitat de cursos de català al barri.
  • El projecte de la CUP a Gràcia i arreu ha de ser el de la independència com a ruptura amb el model social i econòmic actual, fent de la lluita per l’autodeterminació una lluita per la transformació social.