Ens preocupa l’ensenyament. 30 d’abril: cercavila

Per això sortim al carrer: Dissabte, 30 d’abril a les 18h als barracots de l’Escola Univers a la Vila de Gràcia. Cercavila reivindicativa: “En defensa de l’educació pública i de qualitat. Prou retallades! Prou barracots per l’Escola l’Univers de Gràcia”

Ara, amb l’argument de la crisi, les retallades es fan molt més evidents. I que no ens diguin que això no afecta a la qualitat dels serveis prestats perquè no ens ho creiem. O és que pretenen concertar amb centres privats allò que suprimiran a l’educació pública? Molt ens temem que sigui així.

S’han aplicat notables retallades salarials que suposen un pèrdua de poder adquisitiu de prop del 8’5%. S’està acomiadant molt personal interí o substitut (que, no oblidem, garanteix la continuïtat de l’oferta educativa de qualitat), no és cobreixen les substitucions per malaltia o altres circumstàncies del personal laboral (TEI, Vetlladores, educadores de suport,…). Es paralitzen les noves construccions de centres educatius públics i es manté una quantitat molt elevada d’aules prefabricades, altrament conegudes com a “barracots”…, tot això mentre s’autoritzen noves línies a l’escola concertada (pagades amb diner públic) i determinades especialitats de Formació Professional apareixen com a oferta privada o concertada després d’haver-se restringit al sector públic.

Aquest és el camí que ens marquen. Ens diuen que és per fer front a una crisi que no hem provocat mentre els seus responsables reben grans injeccions de diner públic a costa del desmantellament dels serveis socials més essencials. Davant de tot això, no hem de fer res? Ens hem de quedar a casa a esperar que passi la tempesta? O també nosaltres hem de marcar les nostres línies vermelles que són irrenunciables?

Que se’n surtin, depèn de nosaltres, de com ens organitzem. I això afecta a tothom, no ens enganyem: a personal educatiu i sanitari, a pares i mares, a l’alumnat de FP i Batxillerat, a nosaltres com a ciutadans que exigim allò que ens pertoca. Si ens preocupa l’educació (i la sanitat, i els serveis socials, i estem en contra de les retallades que s’estan duent a terme) ens hem de mobilitzar. Sortim tots els veïns i veïnes, pares i mares, estudiants, entitats veïnals a dir que ja n’hi ha prou d’instal·lacions precàries per l’educació pública, el 30 d’abril sortim al carrer!

Cercavila: “En defensa de l’educació pública i de qualitat. Prou retallades! Prou barracots per l’Escola l’Univers de Gràcia”

18h Plaça del Poble Romaní, als barracots on hi ha l’Escola Univers

Organitza: CUP-Alternativa per Barcelona. Revoluciona Gràcia!