Inici de la Campanya de Sanitat a Gràcia

Durant el que queda del més de Juliol i el més d’Agost de 2012 la CUP Gràcia portarà la campanya de sanitat coordinada a nivell nacional als CAPs, hospitals i centres mèdics dels Districte de Gràcia. Concretament seran 10 espais diferents en els quals es treballarà en aquest sentit: Hospital de l’Esperança, CAP Pare Claret, Clínica Nostra Senyora del Remei, Hospital Quirón, CAP Larrad, CAP Vallcarca, Parc Sanitari Pere Virgili, CAP Sanllehy, CAP Quevedo, Centre Mèdic Delfos (indicats en el mapa).

La campanya “Privatitzen per enriquir-se. Lluitem per una sanitat pública, universal i de qualitat” (http://cup.cat/pagina/sanitat) que s’està duent a terme a nivell nacional, pretén fer partícips a la ciutadania de les retallades que s’estan duent a terme a la sanitat, i dels tripijocs dels alts directius i càrrecs públics que demostren que la sanitat està patint un procés d’assetjament sota d’interessos privats, que l’estan portant a la seva esquarteració. A nivell de Barcelona s’ha desplegat aquesta campanya (http://privatitzenperenriquirsecupbcn.wordpress.com/) editant un butlletí informatiu (http://barcelona.cup.cat/sites/barcelona.cup.cat/files/sanitat_publicacio.pdf), realitzant xerrades i debats oberts, arribant als jutjats i portant la denúncia de les retallades als consells de barri i plens de districte.
A Gràcia la Regidora del Districte, la Convergent Maite Fandos, no va voler comentar res al respecte, al·legant que havíem anat al ple a fer un míting. Des de la CUP de Gràcia tenim el convenciment que aquest silenci es deu a la falta d’arguments i a la impossibilitat de justificar davant del plenari, la complicitat del govern amb els grups sanitaris privats que s’estan enriquint amb les retallades. Ara, a Gràcia, portarem aquesta denúncia als diferents centres sanitaris del districte.

Amb el pretext, ja cremat, de que no hi ha prous diners, el govern català i espanyol ha retallat de forma generosa en sanitat, mentre que d’altra banda ens assabentem de dimissions polítiques, de negocis amb diners públics, d’incompatibilitats d’interessos privats, etc. Ens trobem ara amb un euro per recepta, amb víctimes per falta d’atenció mèdica, amb el tancament d’urgències i altres serveis… Ni l’espoli fiscal espanyol, ni les directrius europees del FMI i del Banc Mundial, ni la crisi econòmica són justificacions suficients per a debilitar el nostre sistema de salut i sortir-ne impunes. Des de la CUP Gràcia treballarem per tal que així sigui.

Candidatura d’Unitat Popular. Districte de Gràcia.