Institut a Vallcarca, fins 2017?

Si fa poc se’ns donava la notícia del tancament del IES Bosch i Gimpera, únic institut públic dels barris de muntanya de Gràcia, Gerard Arduny conseller d’Educació va afirmar a la comissió de Cultura que l’IES Vallcarca haurà d’esperar, com a mínim, fins al 2017, atribuint-ho a una racionalització dels recursos (font: L’Independent de Gràcia). Actualment els i les joves dels barris muntanya per poder continuar dins l’eduació pública han de desplaçar-se a centres de fora del districte entre un quilomtre i quilomtre i mig de distància (font: Coordinadora AMPAS Gràcia).
Als barris muntanya cal un institut públic de referència. CiU entén l’educació pública com si entrés en el joc de mercat; però som conscients que amb una educació pública de qualitat capaç de competir a la privada i neutralitzar-la, amb una correcta planificació dels itineraris escolars de les escoles públiques del districte i amb la participació de la comunitat educativa d’aquests barris, l’institut públic de Vallcaca no només seria possible, sinó escencial. Ja el IES Bosch i Gimpera el van matar així, que no comdenin a mort el nou institut. Defensem el sector públic! Desconcertem els Països Catalans! El diner públic per l’escola pública!