Intervenció de la CUP de Gràcia al Consell de barri de la Vila de Gràcia del dilluns 26 de març

Al primer ple del districte del seu mandat, el passat 6 d’octubre, vam realitzar la nostra intervenció fent un resum de les moltes problemàtiques dels barris del districte. En parlar de l’escola univers, tan vostè com l’actual consellera d’educació del districte, la senyora Berta Clemente, van somriure tot fent un posat de suficiència i, titllant-nos quasi de pesats i repetitius, van al·legar que el projecte estava més que preparat i que inclouria, fins i tot, unes instal·lacions esportives pel barri. No som repetitius, Sra. Fandos, sembla que sempre parlem del mateix perquè no fem res més que recordar-los tot allò que no resolen durant mesos.

A principis d’aquest any, però, vam saber que aquesta escola no només no estava inclosa en els pressupostos de la Generalitat pel 2012, sinó que, tot i prometre als pares que l’escola no estaria en barracots més de 3 anys, que ja els porta, hauria d’estar-hi, com a mínim, tres més.

Tot i que el solar del c/Bailén es va adquirir al 2009 per 15 milions d’euros, la construcció segueix aturada.

Partits de tots els colors, inclòs el seu, han denunciat, a qui li toqués el rebre en aquell moment, la situació de precarietat d’infants i professorat; i governs de tots els colors, inclòs el seu, s’han omplert la boca prometent la desitjada escola, que mai arriba.

Ara sabem que uns dels motius de la paralització de la construcció, a part del finançament, és la concessió del terreny per la construcció d’un aparcament que ha de compartir el solar amb l’escola.

Les alternatives, així ho han tramés els pares, no han estat massa treballades pel consistori, ja que ni tan sols en tenen una proposta per escrit, i han decidit acceptar la instal·lació de més barracots a la plaça del Poble Romaní, solució poc adequada pel desenvolupament de l’activitat lectiva, però la única que els ha pogut satisfer mínimament. Els pares proposaven que els barracots fossin instal·lats en el mateix solar on havia d’anar l’escola, alternativa rebutjada a causa de la futura construcció de l’aparcament.

Les nostres preguntes, així, són:

– Fins quan el govern seguirà fent promeses sense fonament?
– El pàrquing que conviurà amb l’escola serà gestionat de manera pública o beneficiarà a alguna empresa privada?
– Tindrem nova escola aviat o haurem de posposar el tema fins el 2015?