La CUP davant l’inici del curs amb el primer ple del districte de Gràcia

Vénen temps convulsos. Temps en què les retallades de serveis públics i socials augmenten dia a dia; temps en què la desafecció política de la població creix, provocada per l’allunyament dels dirigents dels interessos del poble, afavorint als més rics i a les empreses privades.

Ara que comença el curs, la CUP enceta el seu projecte amb un objectiu prou ambiciós: l’anàlisi de les diferents problemàtiques del districte, la creació, junt amb moviments socials i associatius dels barris, de noves propostes i l’exposició d’aquestes als plens de districte, fent així una oposició ferma, però constructiva.

En aquest primer ple de districte, dijous 06 d’octubre, des de la CUP portarem a debat alguns dels temes que més preocupen i ocupen als graciencs i gracienques:

• Paralització de les escoles bressol dels carrers Jaén i Neptú, de les que ja havien estat assignades les places. Les famílies que havien tingut la sort d’obtenir una plaça pública, ara se’n queden sense.
  • El CEIP Bailén segueix ubicada als barracots de la plaça del Poble Romaní. Cada curs que s’inicia hi ha un grup d’alumnes nou i la situació de precarietat que suposa estar en barracots s’agreuja.
  • Tancament de la plaça de les Dones del 36. Es va decidir la cessió de l’espai per la construcció de blocs de pisos amb preus de compra i lloguer prohibitius per a la majoria de veïns del barri. Així, es transforma la Plaça en un espai tancat, mitjançant tanques metàl·liques, a partir de les 23h, limitant el seu ús en exclusiva pels veïns dels luxosos pisos allí construïts.
  • Privatització del Casal de Joves “La Fontana”. La Plataforma d’Entitats Juvenils de Gràcia va presentar un projecte de gestió del centre que s’acull a un model de gestió cívica que ja funciona a altres casals populars de la ciutat. Així i tot, el Districte de Gràcia va girar l’esquena a les reivindicacions i va optar per cedir els 440.000€ previstos per La Fontana a una empresa privada.
  • Tancament de les urgències nocturnes i d’altres serveis de l’Hospital de l’Esperança. Deixant a una població de 140.000 veïns i veïnes sense una atenció pública i de qualitat les 24h.
  • Pla urbanístic de Vallcarca, el qual ha deixat el barri ple de runes i descampats, destruint així l’activitat econòmica, veïnal i social del barri, per interessos immobiliaris i de construcció d’una ciutat de negocis, i no de les persones i la proximitat.

Per tot això, creiem necessària una oposició combativa a les nostres institucions, deixant palès que no consentirem l’esquarterament dels barris i d’uns serveis públics que tant han costat aconseguir i, sobretot, que no farem cap pas enrere!