La CUP Gràcia dona suport al Projecte Barri Cooperatiu de Gràcia i fa una crida a assistir als actes previstos.

Les cooperatives enteses com a model de gestió empresarial i laboral integrades dins del què es coneix com a economia social se’ns presenten, ara més que mai, com l’alternativa necessària al model econòmic capitalista neoliberal imperant. Un model de gestió que posa l’accent en el treball i en la solidaritat entre treballadores i en l’arrelament dins de l’àmbit local, i no tant en la generació malaltissa de beneficis privats i la desvinculació amb el territori. La cooperativa col·lectivitza el beneficis de l’activitat entre totes les sòcies – treballadores contribuint així en la construcció d’una societat sense classes, a la vegada que fa pedagogia de l’assemblearisme, la cooperació i la solidaritat com a eixos bàsics per a una societat justa.

En un període de crisi capitalista com l’actual les cooperatives són més adaptables i protegeixen millor el treball que les empreses convencionals, i per tant no es veuen tant afectades per aquest cicle econòmic, com ja apunten alguns estudis. A més, l’economia social no només es cristal·litza en projectes empresarials convencionals sinó que també en formen part les cooperatives de consum, les xarxes d’intercanvi, els ateneus, els casals, les fundacions… és a dir, tot aquell projecte que tingui per objectiu satisfer una necessitat social o econòmica de manera col·lectiva i solidaria.

Per la Candidatura d’Unitat Popular, les cooperatives representen una peça clau per a construir una economia col·lectiva i socialment justa, i en aquest sentit celebrem l’inici del Projecte Barri Cooperatiu Gràcia com una manera d’enfortir i impulsar l’economia social a Gràcia, especialment a l’any 2012, l’Any Internacional del Cooperativisme. Creiem necessari fer pedagogia i formació contínua sobre aquest sector així com reclamar a les administracions majors facilitats i recursos de cara a impulsar-ho i construir un marc legal favorable i procliu a les cooperatives. Des de la CUP Gràcia fem una crida a participar a les diferents activitats que es celebraran en el marc d’aquest projecte i animem a que aquesta iniciativa s’estengui als altres barris del Districte, a la resta de Barcelona i al conjunt dels Països Catalans.

Informació i cicle xerrades del Projecte: