Les nostres banderoles a la Diagonal, amb el nostre capital: les nostres mans

Era el dia del sorteig del repartiment de banderoles, nosaltres hi anàvem per primera vegada sense gaires esperances ja que les expectatives d’aconseguir un bon lloc amb un únic tram -que és el que ens tocava- eren, en probabilísticament parlant ben difícils. La sort va estar del nostre costat i va i ens toca un tram a la Diagonal, entre Nàpols i Girona, semblava que aquells 15 dies de campanya aquell tram era nostre.

Quina va ser la nostra sorpresa, l’econòmica, fer un tram de banderoles sortia per uns 3.500 euros aproximadament. Mig milió de les antigues pessetes, això era una quantitat exorbitada per a nosaltres, superava amb escreix del nostre pressupost de campanya.

Així, pensant, vam decidir fer-ho amb el que teníem, cartells i cartrons, cola i adhesiu, amb les nostres mans, amb el nostre temps.

En una època de crisi econòmica, on les retallades en els serveis públics bàsics estan a l’ordre del dia, eliminen serveis d’urgències, retallen llits als hospitals, tenim escoles en barracots, els acomiadaments als interins al sector públic es cometen amb traïdoria i acarnissament, on ens diuen que ens hem d’estrènyer el cinturó, ens vam posar a calcular, el dia del repartiment al PSC li van tocar 25 trams, a CiU 22 trams.

Sí, calculem, 87.000 euros les banderoles del PSC i 77.000 euros les banderoles de CiU. Quina vergonya ens fan! com ens prenen el pèl! resulta que no hi ha diners per la ciutadania i és legítim gastar quasi 100.000 euros en banderoles amb una vida útil de 15 dies, a la fi -pensaran ells-, amb això no poden estalviar, això, la propaganda, seguir guanyant, el poder, és el que els dóna de menjar, és el que assegura la seva poltrona a Sant Jaume.

Ells tenen grans quantitats econòmiques per fer grans campanyes electorals, tenen el suport institucional i dels mitjans de comunicació, ho tenen tot al seu abast, nosaltres tenim la il·lusió, la tradició de treball, la imaginació i les nostres mans, el nostre temps, els nostres ideals i amb uns cartells de paper, cola i uns cartrons que nosaltres mateixos hem recollit els tornem a donar una lliçó.

Les nostres mans són el nostre capital!

Comitè de campanya de Gràcia de la CUP-AxB.