Nota informativa intervenció CUP de Gràcia en l’audiència pública del districte del 2/7/2013

En relació al balanç de 2 anys de mandat del districte que ha fet la regidora de Gràcia Maite Fandos la CUP ha denunciat i demanat:

-  Que la política del districte s’ha fet d’esquenes i amb indiferència total al profund flagell social que han comportat les polítiques d’austeritat impulsades pels governs de CiU, PP i PSOE.

- Que enlloc de celebrar i enarborar durant el ple els barems d’opinió favorables al govern de CiU al districte (cosa que ha fet la regidora i altres membres del seu equip), l’esforç s’hauria de posar en fer públiques les informacions i dades sobre les repercussions socials de les polítiques d’austeritat capitalistes i en concret en informar amb dades de barri per barri de Gràcia: desnonaments,  precarietat laboral, atur, endeutament social, nivell de penúria de les famílies, tancaments de petites empreses , desallotjaments, i molts altres indicadors com les dificultats d’accés a serveis bàsics, etc.

- Que enlloc de campanyes que ja s’estan iniciant  com la del civisme (centrada en combatre la venda il·legal de begudes) o com la insultant campanya sobre l’emprenedoria juvenil, les institucions del districte haurien de centrar les seves campanyes contra la galopant precarietat social i individual i amb mesures efectives de promoció de l’economia social i cooperativa i de les xarxes econòmiques locals .

La resposta de la Regidora Maite Fandos ha estat considerar que era una intervenció política general “com la de qualsevol partit present al Consell de districte” que es tenia dret a fer però en la que ella no coincidia i que no pensava respondre.  En reclamar la CUP que respongués a la proposta de l’audiència en dia diferent al ple , la regidora ha respost només que “s’estudiaria”. Pel que fa a la petició d’informacions sobre les repercussions barri a barri de les polítiques d’austeritat no ha estat possible obtenir cap resposta.

La CUP de Gràcia seguirà demanant la fi de la manca de transparència amb que els diversos governs i en concret el de l’actual districte de Gràcia  tracten les nefastes conseqüències de les polítiques d’austeritat i capitalistes: sobre els drets socials i sobre el nivell de vida de la majoria de les classes populars. I per això seguirem demanant els detalls i les dades concretes dels barris de Gràcia. També seguirem exigint un compromís institucional de lluita contra totes les formes de precarietat al districte de Gràcia i la reversió de les polítiques de desmantellament de drets socials ja aplicades.

Així mateix volem afegir algunes consideracions breus:

a) No és de rebut que per accedir als òrgans de participació ciutadana hagem de veure violada la nostra intimitat amb registres totalment arbitraris a les persones que accedeixen, discriminades principalment per la vestimenta i el perfil de la persona. A més, la presència policial dins i fora del ple, segueixen sent encara la norma general.

b) La regidora s’entesta en fanfarronejar que té el suport social per la reforma del Park Güell, i que només la CUP està en contra. Li tornem a recordar i a convidar que es miri la llista d’entitats que s’han adherit a la Plataforma Defensem el Park Guell: més de 40 entitats el 90% de les quals són del districte, i més de 70.000 firmes recollides. En canvi a la taula del Park Guell, els suposat òrgan de consens i participatiu, hi són presents al voltant d’una desena d’entitats, tirant llarg, i no estan totes elles a favor del tancament. Sigui com sigui volem mostrar la nostra tranquil·litat doncs el projecte del Parc Güell caurà pel seu propi pes, ja que ningú amb dos dits de front creu que la massificació turística i les conseqüents molèsties, es reduiran pel fet de cobrar entrada (vegis la Sagrada Família).

CUP de Gràcia

3 de juliol del 2013