Pacte CIU-PP: Una unió de conveniència?

Hem assistit en els 2 últims mesos a un triple pacte CIU-PP, a la Generalitat de Catalunya, a l’Ajuntament de Barcelona i al Districte de Gràcia, una entesa que permet, aprovar els pressupostos de les diferents institucions (un cop més, sense engegar cap procés de participació ciutadana) i permet, per l’altre banda, aprovar les lleis que permeten aplicar les retallades dels drets socials adquirits en àmbits tant diversos com la sanitat, l’educació o les relacions laborals.

Aquests pactes entre la formació de l’Alberto Fernández Diez, que té com a “reivindicació social” la presència de més policia als carrers, i la Convergència de l’Artur Mas que diu que “No es tracta de trencar amb Espanya”, no aporten solucions als problemes de les classes populars que continuarem abocats a la precarietat i inseguretat laboral i no encara problemàtiques que afecten al nostre barri, com per exemple els desnonaments, dels que periòdicament som testimonis.
Com diu la presidenta del PP català, Alícia Sánchez Camacho, el pacte és un “compromís polític de present i de futur” i “es basa en els objectius del PP a Catalunya i Espanya”.

Davant d’aquests pactes entre convergents i populars, des de la CUP de Gràcia volem denunciar:

– CIU està pactant, com ja va fer entre el 1996 i el 2004, amb els hereus del franquisme, amb un PP que homenatja a Manuel Fraga al congrés espanyol. Convergència està pactant, amb qui ha esquarterat el nostre poble en tres comunitats autònomes, amb qui ataca la nostre llengua, minoritzant-la al País Valencià i les Illes, i amb qui vol que el català deixi de ser llengua vehicular al Principat; pacta amb qui parla de ressuscitar els toros i el Pla Hidrològic i amb qui vol implantar la cadena perpetua amagada en l’eufemisme “condemna indefinida revisable”
– CIU i els seus creadors d’opinió ens volen fer creure que aquests pactes són temporals i que són un mal menor . Ens volen fer creure que s’hi han vist abocats pel tacticisme de la resta de forces polítiques, i que gairebé s’hi han vist obligats.

Des de la CUP de Gràcia denunciem que el pacte és ideològic, convergents i populars estan d’acord en el model de societat i en seguir buscant l’encaix del Principat a l’estat espanyol.

L’alternativa a les polítiques pactades per CIU i el PP, en cap cas poden ser les esmenes presentades als pressupostos ni les propostes que ara presenten els partits auto-anomenats d’esquerres que van formar el tripartit.

Des de la CUP de Gràcia, tenim clar que el pacte CIU-PP, no és una unió de conveniència, és la constatació que ens trobem davant la Convergència i Unió de sempre, conservadora, de centre-dreta i regionalista.