Primàries obertes a Gràcia. 17 i 18 de Febrer.

Per primera vegada a Gràcia una candidatura realitzarà primàries obertes per a escollir a les persones que posaran veu al projecte sorgit de les Trobades Populars Municipalistes. Tot i que és un projecte col·lectiu que fuig dels personalisme, és una forma de democratitzar l'assignació de les conselleres que es sol fer a dit.

L'elecció directe de les conselleres de districte ha estat una reivindicació històrica del moviment veïnal barceloní i gracienc. Ara, passem del paper, a l'acció.

Els i les candidates que tot el veïnat de Gràcia pot votar han sorgit, a més, d'un procés obert iniciat a l'Assemblea Oberta del 6 de Febrer a La Torna, que s'ha allargat fins dissabte 14. Per tant, també s'ha evitat una votació amb propostes pre-establertes, sinó que hom podia afegir-ne.

De la votació s'escolliran:

- Les 3 dones més votades i els 2 homes més votats per Barcelona seran les persones que Gràcia proposarà i que entraran a l'elecció final del dia 28 de Febrer en el marc de la 4rta Trobada Popular Municipalista.

- L'home i la dona més votats per Gràcia seran les persones que posaran la veu del projecte al Districte de Gràcia.

La metodologia serà la següent:

- Tot veí de Gràcia major de 16 anys pot exercir el seu vot prèvia identificació amb DNI o padró. Les persones sense papers també podran fer la votació. Es realitzarà un cens per evitar duplicitats en els diferents districtes.

- S'ha d'atorgar 5, 4, 3, 2 i 1 punt respectivament a 5 de les persones candidates per Barcelona. S'ha d'atorgar 5, 4, 3, 2 i 1 punt respectivament a 5 de les persones candidates per Gràcia.

- El recompte de vots es realitzarà el dia 18 de Febrer a la Torna a les 22h. Els resultats per Gràcia es publicaran el dia 19 de Febrer.

On podràs votar?

- Dia 17 de Febrer a l'Ateneu Independentista de la Vila de Gràcia - La Barraqueta de 18h a 21h. Plaça del Raspall.

- Dia 18 de Febrer a l'Ateneu Independentista i Popular - La Torna, de 19h a 22h. C/ Sant Pere Martir, 37.

Qui són els i les candidates?

Per Barcelona:

· M. José Lecha. Treballadora de la Sanitat a L'Hospital de Sant Pau. Activista de FTC-IAC.

· Maria Rovira. Vinculada al moviment juvenil de Barcelona a CAJEI i Arran. Portaveu de la Trobada Popular Municipalsita.

· Òscar Simón.  Activista anticapitalista, professor interí i membre de  l'assemblea groga.

· Josep Garganté. Conductor d'autobús a TMB i activista laboral a la COS.

·  David Caño. Poeta i mestre d'escola a Sants. Membre de l’USTEC.STEs (IAC). Co-impulsor de la Crida Constituent.

·  Isabel Chacón. Activista veïnal i per la sanitat pública a l'Assemblea de treballadores i usàries Tancada-Clínic i coordinadora dels eixos programàtics de la Trobada Popular Municipalista.

Per Gràcia:

· M. Antònia Arnau. Veïna de Camp d'en Grassot i membre de la Marea Pensionista de Gràcia. Membre de l'Assemblea Bolivariana de Barcelona i d'Ítaca, organització internacionalista.

· Ernest Gutiérrez. Veí de la Vila de Gràcia. Membre de l'Ateneu Independentista i Popular - La Torna i de la comissió promotora del Multireferèndum. Participant de la comissió de codi ètic de la Trobada Popular Municipalista.

·  Quim Serra. Veí de Camp d'en Grassot. Estudiant. Ha participat a Gràcia on Vas? i cofundador de l'Assemblea de Joves de Camp d'en Grassot.

· Ramon Ortiz. Veí de la Vila de Gràcia. Membre dels Castellers de la Vila de Gràcia, i de la comissió de Festa Major del Carrer Progrés.

· Isa Garnika. Veïna la Vila de Gràcia i membre de la Marea Pensionista de Gràcia. Militant d'Endavant i CGT. Treballadora de la sanitat pública.