Propostes de la CUP – AxB pel barri de Vallcarca

La canidatura CUP – AxB es defineix com una candidatura independentista i d’esquerres, plural, integradora i alternativa que preten tranformar el model neoliberal actual cap a una ciutat construida des dels seus habitants. Aquestes són algunes de les propostes que la CUP – AxB té pel barri de Vallcarca.

Urbanisme i habitatge:  recuperar el barri per a les persones com una font d’interrelació i de socialització, allunyant-se de l’especulació urbanística. Com?

a)  Paralitzar i reformular el pla urbanístic de Vallcarca recollit inicialment al PGM de 1976 i modificat l’any 2002 a partir de les següents línies: municipalització del sòl urbà, respectar la parcel·lació antiga del barri, respectar i recuperar els elements històrics del barri (Font de la Nina, Casa Colonial…), construcció d’equipaments (esportius, centre cívic…) i recuperar la dinàmica de “barri” mitjançant l’adequada planificació urbanística.

b)  Paralitzar el tancament del Park Güell: evitar que es tanquin i/o es privatitzin els parcs i jardins del barri que són una font d’interrelació social i cultural.

c) Redefinició del Pla dels Tres Turons: potenciar la participació ciutadana en la definició del pla, i integració dins el futur parc dels habitatges afectats per tal de construir un parc obert i integrador.

Turisme: orientar el desenvolupament del turisme per tal d’evitar-ne els efectes negatius però mantenint-ne els positius. Com?

a)  Gestió i diversificació del turisme al barri desmassificant el Park Güell i redistribuint el turisme entre diferents punts d’interès cultural i artístic del barri avui en dia desconeguts per molta gent, diversificant així l’oferta turística de Vallcarca.

b)  Promoció del turisme conscient amb la ciutat de Barcelona dins dels Països Catalans mitjançant la promoció de la llengua i cultura catalanes i del turisme respectuós amb la nostra cultura utilitzant les nostres entitats veïnals com a font inclusiva (exposicions, actuacions, etc..).

Democratització i participació ciutadana: estrènyer la relació entre l’administració i la ciutadania així com accentuar la rellevància de la solidaritat i la cooperació ciutadana. Com?

a)  Enfortir el teixit social de Vallcarca mitjançant la potenciació del diàleg i de la interrelació entre les entitats i veïns de barri (Festes Majors, Punts de Trobada…), la creació d’una assemblea de barri capacitada per dur les seves decisions al districte, i la reclamació de la gestió participativa del futurs equipaments públics tals com: Centre cívic, Casal de Joves, Poliesportiu, etc.

Comptem amb vosaltres pel 22 de Maig, però sobretot a partir del 23 en la feina de barri dia a dia!  VOTA CUP – AxB!