Som Patufet

L’Escola Patufet ha estat víctima de la transacció en fins de lucre entre la titularitat i La Salle, operació que s’ha realitzat  a esquenes de l’equip docent, dels pares i dels alumnes i deixava als més de 250 alumnes amb un opció i un projecte pedagògic que no havien escollit, ja que el termini de preinscripcions està esgotat. La noticia es va difondre el dijous 4 de juny i el dilluns 8 de juny el Departament d’Ensenyament, no ha autoritzat el procés de venta de l’Escola . L’equip docent, l’alumnat, les mares i els pares de l’Escola durant aquests dies han manifestat de forma contundent el seu suport al projecte pedagògic i la seva voluntat de lluitar contra el tancament de l’Escola – que suposava la seva venda -.

Aturar la venda, per un any, ha estat un primer pas, important però no suficient. Ara, amb la desconfiança creada per l’actitud especulativa i sense escrúpols de la titularitat, es tracta de dissenyar un pla de viabilitat que garanteixi: el model de pedagogia activa i innovadora, d’una escola de proximitat (de barri), d’una escola catalana, d’una escola laica i, alhora garanteixi els llocs de treballs i les places escolars de totes.

La CUP sempre hem defensat i defensarem l’ensenyament públic, amb la mateixa intensitat que defensarem –mentre no es garanteixi l’ensenyament públic universal i de qualitat- als treballadors i als pares i mares que amb el seu esforç han generat un projecte educatiu a Gràcia de gran vàlua. En paraules del conseller de la CUP-Capgirem Barcelona, Quim Serra, "Que els gegants educatius privats no es mengin ls escoles de barri. Només l'entrada plena al sistema públic pot mantenir el model."

La lluita continuarà fins que no s’asseguri la continuïtat de l’Escola.

Quim Serra: "Que els gegants educatius privats no es mengin ls escoles de barri. Només l'entrada plena al sistema públic pot mantenir el model."