Taula de Treball del Parc Güell 30 de Maig 2012

Dimecres dia 30 de Maig es va celebrar una reunió de la Taula de Treball del Parc Güell, a porta tancada al Districte. Malauradament tot i la nostra sol·licitud de participar a la reunió com a candidatura política que representem, no se’ns va convidar a assistir. Sí, es veu que en aquesta democràcia i en aquest govern tant participatiu, no només has de demanar permís per poder escoltar i donar la teva opinió sobre aspectes del districte, sinó que a més necessites que et convidin.El dijous, les notícies de com s’ha desenvolupat la reunió i quins continguts s’han tocat han començat a circular. Per a alguns la reunió ha representat un consens pel tancament del Parc Güell, que feia anys que es demanava, i que les entitats assistents majoritàriament hi estaven en acord. Tot i això ens preguntem, no serà perquè no s’ha convidat als sectors del districte que es posicionen en contra del tancament? El titular que alguns mitjans locals han publicat apel·lant al consens majoritari, desafortunadament, obliden de fer menció que el rebuig al tancament està tenint a Gràcia una presència important i que associacions de veïns, assemblees de barri, ateneus, casals i diferents tipus d’entitats s’hi han posicionat, repetidament, en contra.

Pels mitjans i per l’ajuntament, 20 persones que majoritàriament es mostrin a favor del tancament sembla que tingui més valor que les desenes de persones que han participat en xerrades, debats i tallers contra el tancament o que les 17.000 firmes per un Parc Güell públic i gratuït, les quals per la regidora ja no tenen valor ja que el pla ha canviat (sí, el pla ha canviat però la consigna LLIURE i GRATUÏT és tan vàlida com abans).

La regidora va presentar el projecte d’Hàbitat Urbà que consisteix en tancar la zona monumental i fer-la de pagament, posant cintes i guàrdies jurats a les entrades, com si d’una discoteca es tractés. Gestió del turisme al parc, sí. Fer del parc una atracció turística de pagament, no.
Alternatives n’hi ha: cobrar aparcament als autobusos, realitzar una reserva horària per visites de grups, marcar itineraris de visita, obrir l’interès turístic a altres zones del parc per diversificar-lo, controlar la propaganda turística de les agències, diversificar els horaris de visita i, el més important, replantejar el model turístic de Barcelona, en són algunes.

Algú creu encara que fent el parc de pagament es reduirà o gestionarà (aquest és l’objectiu) les visites? No és la Sagrada Família de pagament i les cues arriben a donar una volta a l’illa?

La CUP de Gràcia es reafirma, ara més que mai, en l’oposició al tancament del Parc. I sabem que no estem soles.

Que no ens tanquin el Parc Güell!