Unitat popular contra el tancament del Parc Güell

El projecte de tancament del Parc Güell de CiU no es presenta tant tranquil com esperaven. Des de fa uns mesos la CUP Gràcia ha engegat una campanya per tal d’agitar i construir una unitat popular contra el tancament, i ha mostrat el seu rebuig a aquesta mesura totalment inútil per als seus objectius, injusta i fins i tot perillosa en termes de justícia social. Des de diferents sectors també la lluita per un Parc Güell lliure i gratuït s’ha reivindicat de manera igualment reeixida i ha aconseguit crear un clima de rebuig.

En aquesta lluita, s’ha posat de manifest la manca d’una entitat aglutinadora d’aquesta reivindicació per tal de presentar-se com a contrapoder actiu del projecte de tancament, davant un govern que no vol escoltar massa les veus contràries limitant la seva participació en els grups de treball mentre pretén donar una imatge de consens ciutadà, i davant una coordinadora ja existent totalment inoperativa, que no està complint amb el seu manifest i que està, involuntàriament, desincentivant qualsevol tipus de mobilització social i veïnal degut a la seva inoperància.

Durant aquest més de Juliol s’ha presentat la Plataforma Defensem el Park Güell que pretén ocupar aquest espai reivindicatiu per convertir-se en l’entitat de confluència del rebuig al tancament del Parc Güell, construint així unitat popular. La FAVB ha donat el seu suport des d’un inici, així com bona part del moviment indignat, la CGT de Parcs i Jardins i diverses entitats juvenils i culturals del Districte. Aquesta Plataforma funciona de manera horitzontal i oberta a qui ho desitgi, i té per objectiu defensar un Parc Güell públic i gratuït per tothom. La complicitat amb el model turístic actual de l’equip de govern fa que aquest prioritzi el “parc temàtic”, a l’apoderament ciutadà i dels usos socials del què no deixa de ser un parc urbà. La massificació turística del Parc Güell s’ha de gestionar, és obvi, però aquesta gestió no ha de passar per un tancament, sinó per un canvi en profunditat del model turístic imperant i per un control de les operadores i la diversificació turística de qualitat de Barcelona.

Des de la CUP Gràcia volem mostrar el nostre suport a la plataforma a la qual ens adherim, i contribuirem a construir aquesta unitat popular per tal d’unificar tots els esforços en aquest sentit. Animem al veïnat del Districte a adherir-se i a participar a la plataforma, lluitant per un Parc Güell públic i gratuït per tothom.

Que no ens tanquin el Parc Güell!

La campanya de la CUP: https://cupgracia.wordpress.com/category/parc-guell/

Bloc de la Plataforma Defensem el Park Güell: http://defensemparkguell.wordpress.com/

Unitat popular contra el tancament del Parc Güell