Xerrada: Municipalisme combatiu als Països Catalans. Divendres 2 de desembre a Vallcarca

El proper divendres 2 de desembre la CUP de Gràcia organitzem l’acte:

Municipalisme combatiu als Països Catalans.

Amb la participació de:

• Elisenda Alamany, membre de les CAV i coeditora del llibre “Construint municipi des dels moviments socials“.
  • Àlex Maymó, regidor de la CUP de Molins.

Serà a les 20h a la Bodega La Riera (Av. Vallcarca 81)

Si no ets tu, qui? Si no és ara, quan?

L’any passat es complien 30 anys de les primeres eleccions locals, en aquests 30 anys podem parlar d’un fenomen que ha suposat el pas de certs espais socials de lluita arreu dels Països Catalans a la configuració de candidatures municipalistes alternatives i populars, en el que denominem el municipalisme combatiu.

En aquest context es situa la CUP com una aposta del moviment de l’esquerra independentista per crear espais polítics d’intervenció institucional des de la base, és dir des del moviment social existent, arrelat al territori i transformador del model econòmic, social i nacional.Les classes populars hem de ser capaces d’articular una resposta, de crear un contrapoder polític popular a aquesta conjuntura ofensiva neoliberal en la què ens trobem, que pretén la privatització, el retall dels serveis públics, que suposa i suposarà una expansió repressiva i de constrenyiment de les llibertats, i en la què ens han volgut fer creure que la política és gestió –optimització de recursos i maximització de beneficis-, que tot és empresa en competició -mercantilització de la vida- i que no hi ha cap possibilitat de canvi.

El municipalisme combatiu, entès com a participació dels espais socials de lluita al poder institucional local, esdevé una de les eines de contrapoder, no l’única, ni la més efectiva sinó una més, en concret la que serveix per traslladar les diferents lluites dels moviments socials a la institució. La que proporciona un altaveu i una incidència en la política institucional –major o menor- als diferents col·lectius que treballen per la transformació trencadora del model econòmic, social i nacional. És, a més, una ferma aposta contra la política professionalitzadora, és una aposta per l’empoderament ciutadà i en definitiva per la recuperació de les col·lectivitats. És, ras i curt, l’expressió a les institucions locals d’allò que la CUP i l’esquerra independentista entenem com a Unitat Popular, el projecte polític de transformació social i emancipació nacional dels Països Catalans.”

Per debatre sobre aquests temes, sobre com construir municipi des dels moviments socials la CUP de Gràcia organitza una xerrada el proper divendres 2 de desembre a les 20 hores a La Riera (Avinguda Vallcarca 81), amb Elisenda Alamany, membre de les CAV i coeditora del llibre “Construint municipi des dels moviments socials“, i Alex Maymó, regidor de la CUP a Molins de Rei.

Tenim coses a dir i tenim moltes coses a fer !!!

No deixis que la partitocràcia i el consens sobre el model de Barcelona -clientelista i marca registrada- ens passin la mà per la cara.

De nosaltres depèn, per això us diem: si no ets tu qui? Si no és ara, quan?