Notícies de Gràcia

El consell s'inicià amb un minut de silenci contra els feminicidis ocorreguts els dies anteriors. ENS VOLEM VIVES!

En la part de l'informe del delegat del govern barceloní, Eloi Badia, es va apuntar diferents elements, entre els que volem destacar-ne tres: per una banda va informar de la retirada de les 166 plaques franquistes del districte. Aquesta mesura té un antecedent en aquesta legislatura, amb la iniciativa que la CUP vam portar al ple d'Octubre de 2015.

En la part de l'informe del regidor barceloní de BEC s'hi van destacar 3 aspectes: per una banda el procés participatiu del PAD en el què s'ha parlat de tot, poc i amb presses. Des de la CUP ja vam presentar una sèrie de prioritats que considerem cal incloure en el futur PAD per començar a Capgirar Gràcia. A més hem destacat el fet que el procés participatiu no sigui vinculant. Fins ara no em rebut cap proposta de trobada del govern.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular a Gràcia, volem seguir estenent la mà per Capgirar Gràcia i definir, d’entre totes aquelles mesures del programa i les que hem incorporat a través de la participació en les lluites de carrer, quines són les que considerarem prioritàries i indispensables a l’hora d'encarar el Pla d’Actuació del Districte i els pressupostos amb la resta de grups municipals des d'una òptica gracienca.

Per això volem fer públiques les nostres mesures prioritàries:

Habitatge

Des del grup municipal de la CUP-Gràcia volem posar de manifest una problemàtica amb la qual ens trobem tota l’oposició al Districte de Gràcia: la manca d’informació. Sembla ser que aquest problema, motiu de queixa permanent des de la legislatura passada, és més propi del fet de governar que no pas de qui governa.

És per això que volem denunciar:

-Que el govern ens manté aïllats de l’equip tècnic del Districte.

Un cop més la jornada política va començar ja a fora amb una concentració de membres de l'Assemblea Pensionista de Gràcia reclamant el CUAP 24h a l'Esperança, i amb una concentració de l'Assemblea Nacional Catalana de Gràcia en suport a la declaració independentista que en aquell ple es presentava.

El canvi de govern a les passades eleccions municipals farà que la redacció de l’estudi previ de viabilitat de les obres de remodelació del Mercat de l’Abaceria Central sigui revisable, i per tant, amb la possibilitat de fer-lo més econòmic, més ràpid i sobretot, adaptat a les necessitats de la Vila.

El passat mes d'abril l'Ajuntament es va reunir amb un grup de paradistes del mercat de l'Abaceria i els va informar que en menys de dos anys començaran les obres de remodelació.

En aquestes reunions es manté, de forma permanent, com a punt de l'ordre del dia el de “remodelació” i el de “projectes”. CIU no pot prometre, com ho està fent, que es portarà a terme aquestes importants obres de remodelació del mercat atès que la redacció del projecte no s'ha acabat, no s'ha fet públic i no s'ha aprovat.