Notícies de Gràcia

Aquest octubre, Raquel Gil, regidora de Comerç i presidenta de l'lnstitut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) donava a conèixer la notícia tot just uns dies abans que Laia Bonet celebrés el seu primer Consell Plenari de Gràcia. El PSC desplegava aleshores tota la seva maquinària comunicativa per a lluir a les fotos: un nou mercat de 14.350 metres quadrats d'equipament (amb 1.500 metres quadrats de verd) operatius aquest mateix mandat (abans d'acabar 2025). Tot plegat, amb la complicitat de Comuns, ERC, Junts i PP.

El delgat del govern barceloní presenta la feina feta pel govern durant la legislatura. Més enllà de canvis de nomenclàtor, es podria definir com una política de mínims que no s’atreveix a anar al fons de les coses i que només amb l’oposició de la CUP o de moviments socials s’ha aconseguit empènyer els límits de les propostes (per exemple: pla usos, PEUAT, etc..). L’habitatge i el turisme segueixen sent uns dels principals problemes del veïnat del districte i les dades mostren que en aquests casos s’ha avançat poc o gens.

El delgat del govern barceloní presenta la feina feta pel govern aquests mesos. Enumera l’obertura 24h del CUAP a Larrard, una victòria clara del moviment veïnal durant l’última legislatura. També presenta les conclusions de les jornades contra la gentrificació que va organitzar. Unes jornades necessàries però que arriben molt tard, a just 4 mesos del fi de la legislatura. Inclouen propostes com les que vam impulsar com a CUP: cens habitatges buits i tempteig i retracte.

Mesures de govern i decisió:

El delgat del govern barceloní presenta la feina feta aquests mesos. Ens alegrem que a les Festes Majors de la Vila de Gràcia s’hagin implementat de forma extensiva els protocols contra les agressions masclistes, una de les propostes que hem portant al plenari en altres ocasions.

Mesures de govern i decisió:

El delgat del govern barceloní presenta el pla del Park Güell. Un pla que no toca d’arrel el problema turístic sinó que es basa en “com conviure amb ell”. És cert que difícilment es pot encarar el problema només des del parc, però aquest pla parteix de la proposta de tancament impulsada per CiU. Un tancament que ni ha solucionat la massificació (com deien) ni ha garantit els usos veïnals del parc. Seguim exactament amb els mateixos nombres. 9M de visitants anuals.

El consell s'inicià amb un minut de silenci contra els feminicidis ocorreguts els dies anteriors. ENS VOLEM VIVES!

En la part de l'informe del delegat del govern barceloní, Eloi Badia, es va apuntar diferents elements, entre els que volem destacar-ne tres: per una banda va informar de la retirada de les 166 plaques franquistes del districte. Aquesta mesura té un antecedent en aquesta legislatura, amb la iniciativa que la CUP vam portar al ple d'Octubre de 2015.

En la part de l'informe del regidor barceloní de BEC s'hi van destacar 3 aspectes: per una banda el procés participatiu del PAD en el què s'ha parlat de tot, poc i amb presses. Des de la CUP ja vam presentar una sèrie de prioritats que considerem cal incloure en el futur PAD per començar a Capgirar Gràcia. A més hem destacat el fet que el procés participatiu no sigui vinculant. Fins ara no em rebut cap proposta de trobada del govern.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular a Gràcia, volem seguir estenent la mà per Capgirar Gràcia i definir, d’entre totes aquelles mesures del programa i les que hem incorporat a través de la participació en les lluites de carrer, quines són les que considerarem prioritàries i indispensables a l’hora d'encarar el Pla d’Actuació del Districte i els pressupostos amb la resta de grups municipals des d'una òptica gracienca.

Per això volem fer públiques les nostres mesures prioritàries:

Habitatge

Des del grup municipal de la CUP-Gràcia volem posar de manifest una problemàtica amb la qual ens trobem tota l’oposició al Districte de Gràcia: la manca d’informació. Sembla ser que aquest problema, motiu de queixa permanent des de la legislatura passada, és més propi del fet de governar que no pas de qui governa.

És per això que volem denunciar:

-Que el govern ens manté aïllats de l’equip tècnic del Districte.

Pàgines